[PRESA sub LUPĂ] Jurnaliștii europarlamentarului Falcă (PNL)

Mulți oameni se întreabă ce mai este astăzi presa? Ce prezintă mass-media cu adevărat și mai ales PE CINE reprezintă aceasta? Multă vreme în Arad au planat suspiciuni privind apartenența platformelor locale de presă. De ce iau acestea apărarea Primăriei în anumite cazuri. După cum precizam recent, presa locală este nu doar părtinitoare cu administrația PNL ci chiar în plata politicienilor PNL. Acum există dovezi concrete care confirmă suspiciunile!

Într-un oraș de dimensiuni medii, cei care activează în jurnalistică nu sunt foarte numeroși și în general se cunosc între ei. Când un subiect deranjează sau ar deranja „oamenii cu influență” ai urbei, de cele mai multe ori se vorbește despre acest lucru între cei din breaslă. Însă în mare parte aceste discuții rămân neoficiale, departe de opinia publică.

Presa din Arad angajată la cabinetul europarlamentarului Falcă (PNL)

Dacă până acum toate legăturile puteau fi doar speculații, de anul trecut însă, dovezile sunt incontestabile. Ceea ce deranjează poate mai mult este că, în ciuda salariilor mari, pentru aceste plăți pentru presă sunt făcute din fondurile publice. Deturnând în același timp orice sens pe care îl mai poate avea liberalismul în România și în Arad. Pentru că reprezentanții PNL, cu toate că sunt la nivel declarativ liberali și se presupune că sunt puternici în zona privată, preferă să plătească în anii 2019 – 2020 oamenii fideli prin intermediul bugetelor publice. Adică cu banii cetățenilor de rând.

Astfel, de când fostul primar Gheorghe Falcă a ajuns în Parlamentul European, în biroul acestuia apar contractați atât firma care deține TV Arad și RADIO Arad (ARMEDIA GROUP), precum și alți jurnaliști, între aceștia remarcându-se Andreea Pintea de la Jurnal Arădean/ARADON. Cum știm?

Față de alte instituții, Parlamentul European publică pe website-ul propriu detaliile privind ce face fiecare deputat cu banii publici alocați. Deoarece, în cazul aleșilor publici, aceștia sunt angajați ai cetățenilor, iar aceștia din urmă sunt îndreptățiți să afle ce face „angajatul” lor europarlamentar. Faptul că Gheorghe Falcă a angajat mai mulți reprezentanți ai mass-media din Arad să lucreze pentru el, plătindu-i din banii cetățenilor, aceștia încă activând în presă, nu face decât să degradeze și mai mult libertatea jurnaliștilor precum și să crească autoritarismul politic. O să facă cineva ceva împotriva acestui lucru sau lucrurile vor fi lăsate să meargă tot așa ca până acum?

În numele cui scriu acești asistenți-jurnaliști?

La un moment dat, societatea civilă a semnalat legătura dintre o firmă ce presta servicii pe bani publici (Universul Verde) și lipsa abordării anumitor subiecte legate de administrația locală de către un cotidian local (Glasul Aradului). Unii jurnaliști chiar au atras atenția ulterior că redacția Jurnalului Arădean, cel mai important cotidian local,  își avea sediul într-o clădire a familiei primarului de la acea vreme, plătind astfel chirie în conturile celui pe care trebuiau să îl critice când face ceva greșit în funcția publică. Însă acuzațiile nu au fost susținute prea mult timp, iar faptul că și Opoziția nu a ridicat semne de întrebare sau să manifeste un fel de grevă au făcut ca lucrurile să continue ca și cum ar fi normale.

Faptul că arădenii nu au fost informați la vremea potrivită de multe astfel de derapaje ale celor cu putere, uneori chiar exemplificate prin amenințări directe, au dus la degradarea libertății jurnaliștilor și a creșeterii controlului politic asupra orașului. Pe vremea aceea actualul europarlamentar Gheorghe Falcă nu avea încă barbă, blugi skinny și nici blog pe website-ul Adevărul.

Când citim un articol despre politica din Arad scris de un angajat al președintelui PNL Arad, al cui punct de vedere citim de fapt? Când merge în emisiuni europarlamentarul PNL, mai vorbește el cu jurnaliști echidistanți sau cu angajații săi?

Gheorghe Falca (PNL) in studioul TVA, în emisiunea Ghilea Show

Rețeta distrugerii presei locale în Arad?

Rând pe rând, voci sau canale critice, cum au fost ziarul Observator sau postul West TV (susținut de către patronul fabricii Astra, cea care construiește tramvaiele Imperio pe care le admirăm astăzi pe străzi), au fost fie falimentate, fie cumpărate sau închise, iar unii ex-critici angajați în cele din urmă prin instituțiile publice de Stat conduse de reprezentanții PDL ulterior PNL sau chiar membri de partid candidați  la diferite funcții, cot la cot cu cel pe care îl criticau pe hârtie sau la televizor!

Cei care nu au fost de acord cu aceste practici fie și-au înființat propriile canale de presă, în general online, fie s-au angajat direct la partidele de opoziție. Însă oamenii Puterii locale nu au stat nici ei și au înființat la rândul lor tot felul de website-uri, uneori portalurile online au fost construite de către apropiații primarului, oameni cu funcții importante în partidul acestuia (ex: ARQ), alteori cumpărate de către angajații acestuia din cabinetul primarului (ex: GhidulArădean).

Trebuiau ascunse publicului prea multe informații? Subiectele arzătoare trebuiau deturnate în favoarea partidului la Putere? Este cert că evitarea anumitor subiecte care deranjau PNL cât și critica constantă a reprezentanților Opoziției, încă fac mulți arădeni să se întrebe care mai este rolul presei?

Aparent presa din Arad a devenit câinele de pază al Puterii, nu al Democrației!

Contact

Adresa e-mail
posta@independentul.com

Date cu caracter personal

Independentul NU înregistrează sau procesează date cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie.