Trei posturi de știri favorabile opoziției din Ucraina închise de către președintele Zelenski

Printr-un act fără precedent, preşedintele Volodimir Zelenski (Володимир Зеленський), a decretat închiderea a 3 posturi de știri favorabile Opoziției. Decizia a venit ca urmare a recomandării Consiliului de Securitate Națională care a concluzionat că televiziunile răspândeau propaganda rusă.

Interzicerea celor trei posturi de ştiri – ZIK, NewsOne, 112 – presupune retragerea licenţelor de emisie şi a frecvenţelor TV dar şi blocarea conturilor pentru o perioadă iniţială de 5 ani. Actualul președinte a fost, înainte de a ocupa funcția prezidențială în 2019, actor de comedie și om de televiziune.

Administrația prezidențială a motivat acțiunea ca fiind necesară pentru păstrarea securității naționale, posturile ale căror emisie în Kiev a fost oprită imediat după emiterea decretului, reprezentând o amenințare la adresa statului Ucrainean prin propaganda pro-rusă.

Partidul principal de opoziție, „Platforma Opoziţiei – Pentru Viaţă”, cotat cu cele mai multe voturi în ultimele sondaje, ar fi avut în canalele închise de președintele Zelenski o portavoce serioasă. Partidul are o orientare social-liberală, poziționare pro-rusă, fondat în decembrie 2018, succesor al formațiunii politice Pentru Viață (За життя) și al Centrului Uniunii Ucrainene.

Contact

Adresa e-mail
posta@independentul.online

Date cu caracter personal

Independentul NU înregistrează sau procesează date cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie.